Capitolul I. Dispoziţii generale şi structura organizatorică a comisiei
1. Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii (CEAC) a Facultaţii de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor (FIESC) se înfiinţează în conformitate cu articolul 11, alineatul 2 din OUG nr. 75/2005, publicată în M. Of. al României nr. 642/20 iulie 2005, modificată, completată şi aprobată p rin Legea nr. 87/10.04.2006, publicată în M. Of. al României nr. 334/ 13.04.2006.
2. Conducerea operativă a comisiei este asigurată de Decanul facultăţii sau de un coordonator desemnat de acesta.
3. Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii din facultate este formată din:
- decanul facultăţii sau un coordonator al comisiei desemnat de acesta;
- 3 reprezentanţi ai corpului profesoral, aleşi prin vot secret de către fiecare din cele trei catedre ale facultătii , pentru o perioada de 2 ani;
- un reprezentant al studenţilor, desemnat prin vot de studenţi (din anul 2 sau 3 de studii).
4. Din comisie mai poate face parte un reprezentant al minorităţilor din rândul cadrelor didactice sau al studenţilor.
5. Membrii comisiei nu pot îndeplini funcţii de conducere în universitate, cu excepţia persoanei care asigură conducerea operativă a comisiei.
6. Comisia îşi va constitui un corp propriu de evaluatori interni cuprinzând reprezentanţi ai tuturor catedrelor , astfel încât să se acopere toate domeniile şi specializările din facultate.
7. La nivelul facultăţii decanul este direct responsabil de calitatea educaţiei furnizate.
Capitolul II. Atribuţiile comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii
Atribuţiile comisiei sunt următoarele:
a. Coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii, aprobate de conducerea universităţii, având în vedere următoarele domenii şi criterii:
A. Capacitatea instituţională, rezultată din organizarea internă a facultăţii, definită de următoarele criterii:
A1. structurile administrative şi manageriale;
A2. baza materială;
A3. resursele umane.
B. Eficacitatea educaţională, care constă în mobilizarea de resurse cu scopul de a se obţine rezultatele aşteptate ale învăţării, concretizată prin:
B1. conţinutul programelor de studiu;
B2. rezultatele învăţării;
B3. activitatea de cercetare ştiinţifică.
C. Managementul calităţii, care constă în implementarea şi funcţionalizarea sistemului de calitate al facultăţii, concretizat prin:
C1. propuneri de acţiuni, regulamente şi proceduri pentru asigurarea şi îmbunătăţirea calităţii;
C2. elaborarea proiectului de strategii în domeniul calităţii, ca parte integrantă a planului strategic al facultătii după aprobarea acestuia de către comisia de strategie a facultăţii;
C3. aplicarea procedurilor privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor de studii şi a tuturor activităţilor didactice desfăşurate;
C3. aplicarea procedurilor de evaluare a rezultatelor învăţării;
C4. aplicarea procedurilor de evaluare periodică a calităţii corpului profesoral (evaluarea colegială şi de către studenţi) ;
C5. verificarea modului în care pentru fiecare program de studii sunt asigurate resurse adecvate învăţării;
C6. managementul şi actualizarea bazei de date referitoare la asigurarea internă a calităţii;
C7. asigurarea transparenţei informaţiilor de interes public cu privire la calitatea programelor de studii, diplomelor şi calificărilor oferite;
C8. asigurarea conform legii, a funcţionalităţii structurilor de asigurare a calităţii educaţiei din facultate.
b. Elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei în facul tate. Raportul este adus la cunoştinţa tuturor beneficiarilor prin afişare şi publicare pe Internet.
c. Formulează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei.
d. La întocmirea rapoartelor de autoevaluare internă ca urmare a verificării documentaţiilor de autoevaluare, cooperează cu CEAC din universitate, ARACIS, potrivit legii şi reglementărilor interne.
e. Actualizează periodic şi propune CEAC universitate corpul de evaluatori interni pentru domeniile de studii din facultate.
f. Informează periodic conducerea facultăţii asupra activităţii desfăşurate, dificultăţilor întâmpinate.
g. Asigură evidenţa şi arhivarea documentaţiei proprii, prin intermediul secretariatului facultăţii.
Capitolul III. Dispoziţii finale
1. Membrii CEAC, cadre didactice, vor fi înlocuiţi atunci când primesc alte responsabilităţi care sunt incompatibile cu prezentul regulament.
2. Membrii comisiei pot fi înlocuiţi numai de cei care i-au propus, după prezentarea unui raport justificativ aprobat de CEAC FIESC.
3. Aprobarea Regulamentului de funcţionare a CEAC FIESC se face de către Consiliul Facultăţii, prin vot deschis cu majoritatea simplă.